Blog o PR I Kreativní Bublina
Jsme tým PR specialistů z Brna. Děláme PR se vším, co k němu patří. Integrovaně. Efektivně. Kreativně. Od vztahů s médii, přes obsahový marketing po Employer Branding.
1815
page-template,page-template-blog-small-image,page-template-blog-small-image-php,page,page-id-1815,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive
 

PR Blog

Získejte až 100 tisíc
na spolupráci s námi

I letos můžete na spolupráci s námi získat příspěvek ve výši až 100 000 Kč. Díky Kreativním voucherům od Jihomoravského informačního centra a města Brna.   100 tisíc? Řekněte mi, v čem je háček!   Žádný háček. Jen pár základních podmínek:   Voucher můžete získat, jen pokud jste firma z Jihomoravského kraje a vytváříte produkt nebo službu v hlavních sektorech Regionální inovační strategie. Nebo jste subdodavatelem takové firmy.   Voucher pokrývá max. 75 % celkové hodnoty zakázky, která musí být minimálně 50 000 Kč bez DPH.   Z přihlášených projektů se losují ty, které příspěvek získají.   A hlavně - musíte se registrovat do 16. 2. 2018!     Další informace...

Read More

Kreativní bublanina
aneb Jak jsme se
probublali rokem 2017

Rok 2017 byl pro nás opravdu výživný. A jeho závěr dokonce až tak, že jsme totálně zanedbali náš blog a Facebook. Práce pro klienty měla jednoduše přednost a máme z ní velmi dobrý pocit. Předsevzetí do roku 2018 je ale jasné - naši vlastní komunikaci resuscitovat a pokud možno rozšířit. Než se do toho ale pustíme, pojďme se ohlédnout za tím, co se v naší Bublině odehrálo letos. Nebylo toho totiž zrovna málo.     Kreativní Bublina jako místo pro nezávislé kreativce?   Bývávalo. Do jisté doby nám dávalo smysl fungovat jako sdružení kreativců na volné noze vystupujících pod jednou značkou. Letos ale nastal čas...

Read More

Příručka PRisty #6:
Má vaše tisková zpráva
všech 10 “P”?

Ačkoli je mnozí považují za nutné zlo, jsou tiskové zprávy vedle akcí pro novináře a poskytování exkluzivních materiálů nedílnou součástí vztahů s médii. A rozhodně nemůže být řeč o tom, že by byly na ústupu. Vždyť jich každý den novinářům ve schránce přistane nejméně desítka kusů. Jak tiskovou zprávu připravit a rozeslat tak, aby byla pro novináře skutečně užitečná? Vybavte ji deseti “P”.     Předtím, než tiskovou zprávu rozešlete, byste se měli ujistit, že má:     Přesně stanovené publikum. Musíte znát čtenáře daného média, co je zajímá a na jaký jazyk komunikace jsou zvyklí. Pokud se tomu dokážete přizpůsobit, bude mít redaktor méně...

Read More

Příručka PRisty #5:
Jak sestavit medialist,
aby tiskovky nekončily
ve spamu

Máte skvěle vymyšlenou PR strategii a téma, za které by vám ti praví novináři mohli utrhnout ruce? I tak se toho ale ještě může pořád hodně pokazit. Například tím, že podklady pošlete redaktorovi, který téma nemá na starosti. Nebo ještě hůř, do média, které o tématu vůbec nepíše. Stručně a jasně: Musíte vědět, jaká média a konkrétní redaktoři se tématu věnují a udržovat si o tom přehled. Bez pečlivě připravené databáze to ale nepůjde. Jak ji ale připravit?     Krok č. 1: Sestavujeme seznam médií   Logicky musíme nejdřív vybrat médií a až pak v nich najít redaktory, kteří se zaměřují na požadovanou oblast....

Read More

Příručka Pristy #4: Dáváme dohromady PR strategii

Pokud jste postupovali podle minulých dílů naší příručky, máte již stanovené cíle, kterých chcete dosáhnout. Víte taky, kdo jsou vaši zákazníci, jaké jsou jejich potřeby a jaká média sledují. V neposlední řadě máte přehled o tom, o čem se v souvislosti s vaším oborem mluví a píše. To je dostatečný základ pro to, abyste mohli nastavit strategii, která vám pomůže vašich cílů dosáhnout. Generalizovat tento proces můžeme jen obtížně, protože pro každou firmu, značku i projekt bude jiný. Je jen na vás, na vašich analytických schopnostech a kreativitě, jakou cestou se vydáte. Tento díl Příručky PRisty tedy pojmeme spíš jako...

Read More

Co je a co není PR?

Může se to zdát jako hloupá otázka. Ale denodenně narážím na to, že odpověď hned tak každému jasná není. Pokud si pod PR nedokáže nic představit vaše babička, není to žádná velká tragédie. Horší je, když se s podobnou neznalostí a zkresleným pohledem setkáte u klienta nebo dokonce marketingového či obchodního manažera. Kde je tedy zakopaný pes?   Co PR rozhodně není   PR není placený článek v médiích. Tím je advertoriál. Dílčím úkolem PR je získat zájem novináře a prostor v redakční části média bez potřeby ho platit (a teď pomiňme zvyklosti některých médií). Redakční prostor čtenář vnímá jako nezávislý a věří jeho...

Read More