Blog o PR I Kreativní Bublina
Jsme tým PR specialistů z Brna. Děláme PR se vším, co k němu patří. Integrovaně. Efektivně. Kreativně. Od vztahů s médii, přes obsahový marketing po Employer Branding.
1815
page-template,page-template-blog-small-image,page-template-blog-small-image-php,page,page-id-1815,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive
 

PR Blog

Příběh značek umožní
oslavit výročí firmy
virtuálně

Reprezentativně vyprávět historii firem a propojit ji s marketingovou komunikací. To je cílem nového projektu Příběh značek, za kterým stojí majitelé brněnské agentury Kreativní Bublina. V reakci na koronavirovou pandemii ho navíc rozšířili o službu Virtuální výročí.    Virtuální výročí je pro firmy alternativou, jak oslavit své jubileum bez nutnosti fyzického setkání většího počtu osob. Nepřesouvá přitom hromadné akce k displejům a obrazovkám, ale nachází jiné výstupy, kterými je možné šířit historii firmy k zaměstnancům, obchodním partnerům i zákazníkům. “Několik našich klientů, kterým se dlouhodobě staráme o komunikaci, letos slaví kulaté výročí. To si žádá se na chvíli zastavit a ohlédnout se...

Read More

Příručka PRisty #6:
Má vaše tisková zpráva
všech 10 “P”?

Ačkoli je mnozí považují za nutné zlo, jsou tiskové zprávy vedle akcí pro novináře a poskytování exkluzivních materiálů nedílnou součástí vztahů s médii. A rozhodně nemůže být řeč o tom, že by byly na ústupu. Vždyť jich každý den novinářům ve schránce přistane nejméně desítka kusů. Jak tiskovou zprávu připravit a rozeslat tak, aby byla pro novináře skutečně užitečná? Vybavte ji deseti “P”.     Předtím, než tiskovou zprávu rozešlete, byste se měli ujistit, že má:     Přesně stanovené publikum. Musíte znát čtenáře daného média, co je zajímá a na jaký jazyk komunikace jsou zvyklí. Pokud se tomu dokážete přizpůsobit, bude mít redaktor méně...

Read More

Příručka PRisty #5:
Jak sestavit medialist,
aby tiskovky nekončily
ve spamu

Máte skvěle vymyšlenou PR strategii a téma, za které by vám ti praví novináři mohli utrhnout ruce? I tak se toho ale ještě může pořád hodně pokazit. Například tím, že podklady pošlete redaktorovi, který téma nemá na starosti. Nebo ještě hůř, do média, které o tématu vůbec nepíše. Stručně a jasně: Musíte vědět, jaká média a konkrétní redaktoři se tématu věnují a udržovat si o tom přehled. Bez pečlivě připravené databáze to ale nepůjde. Jak ji ale připravit?     Krok č. 1: Sestavujeme seznam médií   Logicky musíme nejdřív vybrat médií a až pak v nich najít redaktory, kteří se zaměřují na požadovanou oblast....

Read More

Příručka Pristy #4: Dáváme dohromady PR strategii

Pokud jste postupovali podle minulých dílů naší příručky, máte již stanovené cíle, kterých chcete dosáhnout. Víte taky, kdo jsou vaši zákazníci, jaké jsou jejich potřeby a jaká média sledují. V neposlední řadě máte přehled o tom, o čem se v souvislosti s vaším oborem mluví a píše. To je dostatečný základ pro to, abyste mohli nastavit strategii, která vám pomůže vašich cílů dosáhnout. Generalizovat tento proces můžeme jen obtížně, protože pro každou firmu, značku i projekt bude jiný. Je jen na vás, na vašich analytických schopnostech a kreativitě, jakou cestou se vydáte. Tento díl Příručky PRisty tedy pojmeme spíš jako...

Read More

Co je a co není PR?

Může se to zdát jako hloupá otázka. Ale denodenně narážím na to, že odpověď hned tak každému jasná není. Pokud si pod PR nedokáže nic představit vaše babička, není to žádná velká tragédie. Horší je, když se s podobnou neznalostí a zkresleným pohledem setkáte u klienta nebo dokonce marketingového či obchodního manažera. Kde je tedy zakopaný pes?   Co PR rozhodně není   PR není placený článek v médiích. Tím je advertoriál. Dílčím úkolem PR je získat zájem novináře a prostor v redakční části média bez potřeby ho platit (a teď pomiňme zvyklosti některých médií). Redakční prostor čtenář vnímá jako nezávislý a věří jeho...

Read More

Příručka PRisty#3: Nastav zrcadlo své mediální tváři

Ve třetím díle naší příručky navážeme na předchozí analýzu zákazníků a podíváme se na to, jak vyhodnotit mediální obraz naší firmy nebo značky. Hodit se vám to bude nejen před nastavením PR strategie, ale také v jejím průběhu pro ověření, jestli získáváte takový mediální prostor, jaký byste si přáli a potřebovali.   Proč mediální analýzu dělat?   Je to sice ošlehané, ale pořád neméně pravdivé tvrzení: Abychom mohli říct, kam chceme směřovat a jak se tam dostaneme, musíme nejdřív analyzovat a popsat stav, ve kterém se nacházíme teď. Mediální analýza vám pomůže pochopit, jak jste v médiích vnímáni vy, vaše konkurence nebo rovnou celý...

Read More