O tom, že se právě nacházíme na počátku obrovské revoluce, kterou s sebou přináší umělá inteligence, se asi nemusíme dlouho bavit. To je prostě fakt. Stejně jako to, že v dohledné době zasáhne do práce skoro každému v oblasti marketingu a některé o ni připraví. Nevíme, kdy a jakým způsobem k tomu dojde, ale stane se to. Jednou z nejvíce zasažených oblastí bude tvorba obsahu. Mají se copywriteři, grafici nebo třeba webdesigneři bát o práci? A co vstup umělé inteligence přinese klientům?

Pomoc nebo záhuba?

Zpřístupnění Chat GPT 3 v loňském roce způsobilo pořádný rozruch. Jeho možnosti pro využití v marketingu a tvorbě obsahu jsou obrovské. Po zadání vám dokáže během chvíle připravit článek na téma a podle kritérií, která mu zadáte. To je skutečně revoluce, která v tu chvíli marketéry rozdělila na dva tábory. 

SEO specialisté, programátoři nebo webmasteři si výskali, protože najednou získali pomocníka, který jim dokážeme velmi rychle a (v tuto chvíli) zcela zdarma vygenerovat obrovské množství textu nebo kódu, který potřebují. Ať už se jedná title a meta webu, popisky produktů na e-shop, návrhy témat článků nebo rovnou jejich kompletní znění, AI vám je dokáže během chvíle vygenerovat, a to dokonce v češtině. A v celkem ucházející kvalitě odpovídající kdejakému juniornímu copywriterovi. 

Na druhé straně samozřejmě stojí tábor oněch juniorních pracovníků, u kterých hrozí, že jim AI vezme jejich práci. Ti argumentovali proti umělé inteligenci nevalnou úrovní textů a nesprávným užitím českého jazyka, nehledě na faktické chyby.

Kdo z nich má pravdu?

Chtělo by se říct, že do jisté míry oba tábory. Těžit z AI dokáže ale jen ten, kdo se jí nezalekne a dokáže ji přijmout jako pomocníka pro svou práci. Stejně jako, když se v druhé polovině 90. let objevilo dostupné internetové připojení. 

Chat GPT 3 nám tvůrcům obsahu usnadní naši práci. Pomůže už s tvorbou obsahové strategie a nápady pro témata. Dokáže nám velmi rychle připravit podklady pro jednotlivé články a pokud mu dámě přesné zadání, pak nám je během okamžiku i napíše. Tedy alespoň jejich hrubou podobu, kterou už jako zkušení copywriteři dokážeme dovést do precizní podoby, na které jsou naši klienti zvyklí. 

A faktické chyby? Chat GPT 3 vycházel z několik let staré databáze podkladů a nemá přístup k internetu. Nová verze GPT 4 má znalostní databázi mnohonásobně větší. Je to obrovský skok, jehož význam si v tuto chvíli asi nedokážeme plně představit. Čeká nás další kolo testování a hledání cest, jak potenciál umělé inteligence využít skutečně na maximum.

A to jsme ještě vůbec nemluvili o dalších nástrojích umělé inteligence zaměřené na tvorbu grafiky a brzy zřejmě i hudby a videí, nebo dokonce webových stránek. Tvořit obsah bude mnohem jednodušší, než kdy dřív. 

Rychlejší a levnější, ale ne na úkor kvality

S jednoduchostí tvorby obsahu ale velmi pravděpodobně dojde k přehlcení jeho konzumentů. Právě v tomto bude i nadále lidská role velmi důležitá – strategická vize, kreativita a invence, snaha se odlišit, bude pro marketing i nadále tím stěžejním. AI nám k tomu jen uvolní ruce, usnadní a zrychlí naši práci. Ano, celá řada juniorních pracovníků o svou práci přijde, protože jejich pozice zaniknou. Ale zároveň to bude znamenat (a vlastně už znamená) snížení nákladů a mnohem příznivější cenu za tvorbu obsahu pro klienta.  

Obsah tvořený agenturouObsah tvořený výhradně AIStrategický tvůrce obsahu využívající AI
Drahé 
Pomalé
Kreativita, vytříbenost
Levné
Rychlé
Méně vytříbený jazyk
Možnost faktických chyb
Cenově dostupnější než agentura
Rychlejší než agentura
Kreativita, vytříbenost zůstává

Otázka v titulku našeho článku je tak vlastně zvolená nesprávně. Vítězem nebude AI a v mnoha případech ani tvůrci obsahu, kteří ve větší míře přijdou o své živobytí. Budou jím marketéři, kteří dokáži AI využít ve svůj prospěch. Ovšem tím hlavním vítězem, který bude z kombinace strategických content managerů a AI těžit, budou klienti a značky. A v konečném důsledku tím pádem i jejich zákazníci. 

V Kreativní Bublině jsme o tom přesvědčeni, a proto už nějaký čas AI při tvorbě obsahu pro naše klienty využíváme. 

Chcete vědět, jak může umělá inteligence pomoci při tvorbě obsahu i vaší firmě?  

Hledáte kreativní a pracovité PR specialisty?

Kontaktujte nás